فایلسان

فایلسان

Filesan
فایلسان

فایلسان

Filesan

روش تحقیق در مدیریت زمان سازمان

روش تحقیق در مدیریت زمان سازمان

این راز در مهارتی نهفته است که اکتسابی است و هر کس که اختیار کند می تواند با کمی تلاش آن را به دست آورد اما مهم تر از این مهارت خواستن است خواستن برای شروع کردن و برداشتن اولین قدم

دانلود روش تحقیق در مدیریت زمان سازمان

مدیریت زمان در جهان
مدیریت زمان در خانواده
مدیریت زمان
مدیریت زمان در سازمان گاز
Time
Managment
Time Managment
روش تحقیق در مدیریت زمان
روش تحقیق
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل docx
حجم فایل 244 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 41

اولین قدم شما بهتر است این باشد که مدتی از وقت طلایی خود را صرف مطالعه و برنامه ریزی در زمینه مدیریت زمان نمایید تا با مهارت های مدیریت زمان آشنا شوید.

جوامع امروزی جوامعی هستند که در آنها تعداد ساعات کافی در طول روز وجود ندارد.    فناوریهای نو محیطی فراهم آورده اند که تقریبا در مدت زمان کم می توان به خیلی از اطلاعات دسترسی پیدا کرد و خیلی کارها را سریعتر و آسانتر انجام داد اما تمایل به سریعتر انجام دادن کارها و بیشتر کار انجام دادن روز  به  روز بیشتر می شود.این رویکرد که همواره با بشر همراه بوده  است این احساس را برای او به وجود آورده  است که از زمان عقب می ماند و نمی تواند از آن به صورت موثر بهره گیرد. تاریخ به ما می گوید که مدیریت ضعیف زمان یک مسئله قدیمی است، مسئله ای است که فناوری آن را به وجود نیاورده  است و آن را نمی تواند حل کند.

   در شرایطی که ابزار بیشتری برای مدیریت زمان در اختیار داریم و فرایند های اداری، کمتر درپیچ و تاب تشریفات اداری و کاغذ بازی گم می شوند، مدیریت ضعیف زمان را کمتر می توان مخفی کرد. مدیریت زمان موضوعی است که همه ما، چه در زندگی شخصی و چه در زندگی حرفه ای، نیاز داریم با آن روبرو شویم تا در زندگی موفق شویم . راه های مختلفی برای بیان درک ما از زمان وجود دارد. حرکت ماه، ساعت آفتابی،اذان،عباراتی مانند "وقت طلاست" گویای این توجه است.

دانلود روش تحقیق در مدیریت زمان سازمان

تحقیق سازه های بتن مسلح

تحقیق سازه های بتن مسلح

پلان مذکور دارای ابعاد و مساحت می باشد و در شهر مشهد واقع شده است ارتفاع کف تا کف هر طبقه و ارتفاع خرپشته می باشد سیستم سقف طبقات از نوع تیرچه بلوک سفال است این پلان از سه طرف محدودیت گسترش پی دارد و در شش سقف طراحی و محاسبه می گردد

دانلود تحقیق سازه های بتن مسلح

Reinforced concrete structures
پروژه بتن مسلح
سازه های بتن مسلح
سازه
ساختمان
بتن
بتن مسلح
آرمه بتن
پایان نامه بتن
دسته بندی مهندسی عمران
فرمت فایل docx
حجم فایل 1363 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32

مشخصات مصالح مصرفی:

تمام میلگردهای مصرفی از نوع A II و مقاومت تسلیم آنها  می باشد. آجر به کار رفته در تیغه ها از نوع مجوف با وزن مخصوص  می باشد. سنگ بکار رفته در نما نیز از نوع گرانیت با وزن مخصوص  می باشد.

مشخصات خاک محل:

تنش مجاز خاک،  و از نوع II می باشد و محل ساختمان در شهر مشهد واقع است. سیستم باربر جانبی از نوع قاب خمشی متوسط در یک جهت و قاب خمشی متوسط با دیوار برشی متوسط در جهت دیگر است.

 

آیین نامه های مورد استفاده:

برای بارگذاری از آیین نامه مبحث ششم مقررات ملی ساختمان استفاده شده است. برای بارگذاری زلزله از آیین نامه 2800 ویرایش سال 1378 استفاده شده است. طراحی اجزای سازه ای مطابق آیین نامه بتن ایران می باشد.

 

نرم افزارهای مورد استفاده:

تحلیل کامپیوتری سازه با استفاده از نرم افزار ETABS VER 7.21 انجام شده است.

دانلود تحقیق سازه های بتن مسلح

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع درمان شناختی رفتاری‌ cbt

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع درمان شناختی رفتاری‌ cbt

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع درمان شناختی رفتاری‌ دارای منابع کامل فارسی و انگلیسی دارای رفرنس دهی استاندارد گارانتی بازگشت وجه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع درمان شناختی رفتاری‌ cbt

درمان شناختی
درمان شناختی رفتاری
مبانی نظری و پیشینه تحقیق
cbt
ادبیات پیشین
پیشینه تحقیق درمان شناختی رفتاری
دسته بندی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 63 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع درمان شناختی-رفتاری‌ (C.B.T)

مناسب برای پژوهشگران علوم تربیتی و روانشناسی

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : دارد (به شیوه APA)

تعداد صفحات :22

نوع فایل: قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

درمان شناختی-رفتاری‌(C.B.T)

شناخت درمانی بر اساس پژوهش‌های اولیه آیرون تـی. بک بـر روی آسیب‌شناسی روانی با درمـان افـسردگی پدید‌ آمد. بک‌ ابتدا در زمینه روانکاوی آموزش و بعد سعی داشت نظریه فروید را درباره افسردگی ثابت کند فروید فرض کرد که افسردگی «خشم بازگشت خورده به طرف خویش» است. بک با آزمایش افکار‌ و رؤیاهای بـیماران افـسرده، نه موضوع خشم بلکه موضوع شکست را به میان آورد. در مکتب شناختی مطالعات آزمایشگاهی و مشاهدات بالینی، سوگیری منفی پایدار را در پردازش شناختی در بیماران‌ افسرده‌ را‌ مطرح نمودند (امانی، 1385).

پژوهش‌های اولیه بک، همزمان با‌ نظریه‌پردازی‌ آلبرت‌ آلیس در دهه 1970 بـود. آلیس نـیز بر روی باورها‌ و افکار بیماران مطالعه و تحقیق می‌کرد(امانی، 1385). اساس نـظریهء الیس را مدل‌ A-B-C تشکیل می‌دهد که در شناخت و تغییر شـخصیت بـه‌ کار‌ می‌رود. اصولا در این مدل، گفته می‌شود کـه‌ رویدادهای فـعال کـننده (A) پیامدهای‌ رفتاری‌ و هیجانی‌ دارند‌ اما این پیامدها نه معلول رویدادهای فعال کـننده بلکه‌ تا حدود زیادی معلول نظام‌ اعتقادی‌(‌B) هستند که باعث به وجود آمدن‌ پیامدهای رفتاری هیجانی(C) می شود. نقش اصلی مـشاور ایـن‌ اسـت‌ که‌ با مباحثه(D) در مورد عقاید و باورهای‌ غیر منطقی به طرق مختلف آن‌ها را زیـر سؤال‌ بـبرد (شارف، ترجمه فیروز بخت، 1381).

الیس و بک هر دو معتقدند که آدمی می‌تواند آگاهانه منطق و دلیل‌ را‌ بپذیرد‌ و اذعـان می‌دارند که هدف ملاحظات درمان تغییر فرضیات اساسی‌ بیمار است کـه بـه نـظام باورهای افراد در پردازش محرک‌های پیرامونی توجه اساسی دارند. همچنین این دو دانشمند روش‌ بحث‌ و گفتگو را با بیماران برگزیده و از گوش دادن مـنفعل، ‌پرهـیز‌ و به فعال بودن درمانگر در جلسه درمان اعتقاد داشتند. علیرغم تفاوت‌های مفهومی و سبک شناختی بـین درمـان‌ عـقلانی-عاطفی‌ آلیس‌ و شناخت‌درمانی بک در نهایت این دو دیدگاه درمانی، اساس بسیاری از‌ درمانهای‌ شناختی-رفتاری‌ را تشکیل می‌دهند (امانی، 1385).

از عوامل دیگر در پیـدایش درمان شناختی-رفتاری، فرمول‌بندی جورج کلی[1] (1955)‌ از‌ سازه‌های‌ شخصی[2] است. اعتقاد اساسی کلی بر این اسـاس استوار است که هـر انـسان یک‌ دانشمند‌ است که در هر حال و همیشه در تلاش فهمیدن، درک کردن، فکر‌ کردن‌ تفسیر‌ کردن، کنترل کردن و پیش بینی نمودن دنیای خود به منظور سازگاری مؤثر با‌ آن‌ می‌باشد. و بالاخره ریچارد لازاروس[3] (1884) بـرای نقش شناخت در تغییر عاطفی و رفتاری‌ اولویت‌ خاصی‌ را قائل شد. برخی دیگر از رفتارگرایان معاصر با مطالعات و تحقیقات تازه‌تر، رشد و پیشرفت‌ شناخت‌درمانی‌ را تحت تأثیر قرار داده اند. نظریه یادگیری اجتماعی آلبرت بندورا و مفاهیم‌ انتظار‌ و تقویت، کـارایی خـود، تعامل بین شخصی و محیط، سرمشق‌گیری و یادگیری مشاهده‌ای به انتقال‌ رفتاردرمانی‌ به‌ قلمرو شناختی کمک کردند (امانی، 1385).

امروزه شرطی‌سازی نوین بر این اصیل استوار است که‌ تداعی‌ بین محرک-پاسخ‌ (S-R) درون ساختارهای ذهنی یا حافظه صـورت مـی‌گیرد و از این طریق بر‌ نقش‌ شناخت‌ها در یادگیری اشاره می‌کند (امانی، 1382).

پس درمان شناختی-رفتاری با بهره گرفتن از‌ تکنیکهای‌ دیدگاه‌های شناختی-رفتاری به مراجع کمک می‌کند با‌ الگوهای‌ تحریف‌ شده رفتار ناکارآمد خود را تغییر دهـد‌ کـه‌ در جنبه هایی از درمان تأکید عمدتا رفتاری و جنبه های دیگر شناختی‌ است.(هاوتون؛ ترجمه قاسم‌زاده،‌ 1382).

این الگوی‌ درمانی، رویکردی است فعال، جهت‌بخش، محدود‌ از‌ لحاظ زمانی و سازمان یافته، بر این منطق نظری زیر بنایی اسـتوار‌ اسـت‌ کـه عاطفه و رفتار هر فرد‌ عـمدتا بـرحسب سـاخت‌یابی جهان‌ از‌ نظر او تعیین می‌گردد.

بنابراین، درمان شناختی-رفتاری یاCBT
این یک روش درمانی از طریق صحبت کردن با بیمار است(سلیمی بجستانی، عباسی و کاظمی، 1391):

  • در مرحله اول روان درمانگر تلاش در دریافت طرز تفکر بیمار نسبت به خود پیرامون اطراف و دیگران دارد.

در مرحله دوم سعی می نماید مسائل ومشکلاتی که موجب تولید اختلالات روانی در فرد گردیده است را پیدا نماید.
درمان شناختی-رفتاری به فرد کمک می کند تا به گونه دیگری اندیشیده و در نتیجه این طرز تفکر جدید شما می توانید با رفتارهای سالم تر و درست تری در برابر حوادث ناخواسته و ناگوار پیرامون برخورد نمایند.

پژوهش‌های اولیه بک، همزمان با‌ نظریه‌پردازی‌ آلبرت‌ آلیس در دهه 1970 بـود. آلیس نـیز بر روی باورها‌ و افکار بیماران مطالعه و تحقیق می‌کرد(امانی، 1385). اساس نـظریهء الیس را مدل‌ A-B-C تشکیل می‌دهد که در شناخت و تغییر شـخصیت بـه‌ کار‌ می‌رود. اصولا در این مدل، ................

....

..

.

منابع فارسی

امانی، احمد. (1385). ضرب المثل درمانی و درمان شناختی – رفتاری. مجله تازه های رواندرمانی،
شماره 41 و 42: 117-94.

شارف، ریچارد. اس. (بی‌تا). نظریه‌های‌ روان‌درمانی و مشاوره، ترجمه مهرداد فیروزبخت (1381)، تهران:انتشارات رسا.

هاوتون، کیت. (بی تا). رفتار درمانی شناختی راهنمانی کاربردی در درمان اختلال های روانی. مترجم: حبیب الله قاسم زاده (1382). تهران: ارجمند.

......

....

..


[1] Kully, J

[2] P‌ersonal Constaracst

[3] Lazarus, R

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع درمان شناختی رفتاری‌ cbt