فایلسان

Filesan

فایلسان

Filesan

پروپوزال و روش تحقیق پژوهش کارشناسی ارشد مدیریت با موضوع بررسی تاثیر سیستمهای انفورماتیک درعملکرد شرکت

پروپوزال و روش تحقیق پژوهش کارشناسی ارشد مدیریت با موضوع بررسی تاثیر سیستمهای انفورماتیک درعملکرد شرکت تعمیرات به همراه فهرست منابع و مواخذ

پروپوزال و روش تحقیق پژوهش کارشناسی ارشد مدیریت با موضوع بررسی تاثیر سیستمهای انفورماتیک درعملکرد شرکت تعمیرات به همراه فهرست منابع و مواخذ فایل اصلی پایان نامه DOC حجم فایل 65 KB تعداد کل صفحات 37 صفحه

دانلود پروپوزال و روش تحقیق پژوهش کارشناسی ارشد مدیریت با موضوع  بررسی تاثیر سیستمهای انفورماتیک درعملکرد شرکت تعمیرات  به همراه فهرست منابع و مواخذ

دانلود پروپوزال ارشد  مدیریت 
دانلود پروپوزال فوق لیسانس  مدیریت 
دانلود پروپوزال مدیریت 
دانلود پروپوزال نگهداری و تعمیرات  
منابع و مواخذ نگهداری و تعمیرات  
پروپوزال نگهداری و تعمیرات  
روش تحقیق نگهداری و تعمیرات  
نگهداری و تعمیرات  
تحقیق و پژوهش نگهداری و تعمیرات
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 64 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37

پروپوزال و روش تحقیق پژوهش کارشناسی ارشد مدیریت با موضوع  بررسی تاثیر سیستمهای انفورماتیک درعملکرد شرکت تعمیرات  به همراه فهرست منابع و مواخذ

فایل اصلی پایان نامه   :  DOC

حجم فایل    :  65 KB

تعداد کل صفحات :  37 صفحه

 

فصل اول: کلیات تحقیق                                          1  

مقدمه                                                   2  

الف ـ تبیین موضوع تحقیق                                 4  

ب ـ اهمیت موضوع                                         7  

ج ـ اهداف                                               9  

د ـ سئوالات اصلی (اساسی)                                 10

هـ ـ تاریخچه کوتاه                                      11 

و ـ متدلوژی تحقیق                                       14 

ز ـ تعریف عملیاتی واژه‌ها                                14 

ح ـ مباحث فصول آینده                                    15 

فصل سوم: روش تحقیق                                            89 

مقدمه                                                   90 

  1. روش تحقیق                                            91 

الف ـ بررسی‌های موردی                                 92 

ب ـ بررسی‌های آزمایشگاهی                              93 

ج ـ منابع دست دوم                                    94 

د ـ روش تحقیق از راه بررسی یا پیمایش                 94 

2- تحلیل عملی روش                                       95

3- مدل تئوری و متغیرهای مورد آزمون                      96

4- متغیرهای سئوالات فرعی                                 97

5- معیارهای سئوالات فرعی                                 98

6- جامعه آماری و روش جمع‌آوری اطلاعات                     99

7- جامعه نمونه و پایایی و روایی پرسشنامه                100

خلاصه                                                    104

منابع                                                         167

الف ـ منابع فارسی                                       168

ب ـ منابع انگلیسی                                       171

دانلود پروپوزال و روش تحقیق پژوهش کارشناسی ارشد مدیریت با موضوع  بررسی تاثیر سیستمهای انفورماتیک درعملکرد شرکت تعمیرات  به همراه فهرست منابع و مواخذ

تحقیق و پژوهش کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی فرهنگ سازمانی

تحقیق و پژوهش کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی فرهنگ سازمانی

بررسی فرهنگ سازمانی حاکم و شناسایی و شناخت ویژگی‌های اصلی آن تحقیق و پژوهش کارشناسی ارشد مدیریت توسعه منابع انسانی فرمت فایل اصلی پایان نامه doc حجم فایل 184 KB تعداد کل صفحات 106 صفحه

دانلود تحقیق و پژوهش کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی فرهنگ سازمانی

دانلود تحقیق و پژوهش مدیریت 
دانلود تحقیق و پژوهش فوق لیسانس  مدیریت 
دانلود تحقیق و پژوهش فوق لیسانس  
دانلود تحقیق و پژوهش کارشناسی ارشد مدیریت  
فرهنگ سازمانی 
پژوهش  کارشناسی ارشد فرهنگ سازمانی 
پژوهش  فوق لیسانس فرهنگ سازمانی 
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد فرهنگ سازمانی 
دانلود پژوهش فوق لیسانس فرهنگ سازمانی 
دانلود پایان نامه کارش
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 183 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 106

بررسی فرهنگ سازمانی حاکم و شناسایی و شناخت ویژگی‌های اصلی آن - تحقیق و پژوهش  کارشناسی ارشد مدیریت توسعه منابع انسانی  

فرمت فایل اصلی پایان نامه   :  doc

حجم فایل    :  184 KB

تعداد کل صفحات :  106 صفحه

این تحقیق و پژوهش جهت ارائه در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت تدوین گردیده است . و شامل کلیه مباحث مورد نیاز پایان نامه ارشد این رشته می باشد.نمونه های مشابه این عنوان با قیمت های بسیار بالایی در اینترنت به فروش می رسد. فروشگاه ما این پایان نامه را با قیمت ناچیزی جهت استفاده دانشجویان عزیز در رابطه با منبع اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهند. حق مالکیت معنوی این اثر مربوط به نگارنده است. و فقط جهت استفاده از منابع اطلاعاتی و بالابردن سطح علمی شما در این سایت ارائه گردیده است.

 

 

چکیده تحقیق و پژوهش

با بررسی روند تدریجی و تکاملی مدیریت امور کارکنان و اداره انسانی در دهه‌های 1970و1980م به نگرشی برخورد می‌نمائیم که مقوله فرهنگ را به عنوان عنصر اصلی در مباحث مدیریت منابع انسانی مطرح نمودند.

توجه به فرهنگ سازمانی به طور نسبی توسط متخصصان رفتار سازمانی مطرح شد، اما بستر اصلی آنرا باید در مطالعات تجربی سازمان یافت.

یکی از این نوع کارها، ارائه کتاب هنر مدیریت ژاپنی توسط پاسکال و آتوس می‌باشد. این مطالعه به راز موفقیت ژاپنی‌ها بر مبنای خلق فرهنگ سازمانی قدرتمند که بین کارکنان، مدیران، و کارکنان به تعامل تأکید داشته و ناشی از علایق مشترک در کسب کمال سازمانی می‌باشد، اشاره دارد.

مطالعه دیگر کتاب در جستجوی کمال «پیترز و واترمن» می باشد. آنان به این نتیجه رسیدند که رهبر نه تنها جنبه های ملموس و منطقی سازمان نظیر ساختار و فن‌آوری را ایجاد می‌کند بلکه باید خالق ایدئولوژی‌ها، عقاید، زبان، مراسم و شعائر باشد (سید جوادین، 1381، ص60-61). اهمیت فرهنگ تابد آنجاست که عنوان می‌کنند موفقیت هر عمل و رفتاری در سازمان بسته به همسویی آن با هنجارهای فرهنگی دارد، در غیر اینصورت محکوم به شکست است، در صورت عدم تطابق  و سستی فرهنگ بایستی به تغییر ارزش‌های آن همت گمارد. (ممی‌زاده، 1375، ص74)

این تحقیق بر آن است که با بررسی فرهنگ سازمانی حاکم و شناسایی و شناخت ویژگی های اصلی آن توجه مدیران را به بخش مهمی از سازمان که شامل جنبه های غیررسمی سازمان می‌باشدجلب نماید تا در برنامه ریزی ها و اداره موثر و کارای سازمان از این عنصر مهم و حیاتی غفلت نشود.

 

فهرست تحقیق و پژوهش

فهرست مطالب

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                      صفحه           

 چکیده ..........................................................................

 فصل اول: کلیات تحقیق

 1-1 مقدمه .............................................................    2

2-1 عنوان تحقیق ......................................................................     3

3-1 بیان مسئله تحقیق ..........................................................            3

4-1 اهمیت و ضرورت تحقیق .....................................................         4

5-1 اهداف تحقیق .................................................................         5

6-1 سؤالات تحقیق ................................................................         6

7-1 متغیرهای عملیاتی تحقیق ....................................................       7

8-1 تعریف عملیاتی واژه‌ها و مفاهیم ...........................................        9

9-1 قلمرو تحقیق ................................................................        10

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق

 1-2 مقدمه .........................................................   12

2-2 مفاهیم فرهنگ و فرهنگ سازمانی ......................................     13

3-2 عناصر و مؤلفه‌های فرهنگ سازمانی ....................................      15

4-2 نحوه شکل‌گیری فرهنگ‌ها ..............................................      16

1-4-2 بنیان‌گذاران سازمان .................................................    17

5-2 ابعاد معروف فرهنگ .....................................................    17

6-2 عناصر اساسی فرهنگ سازمانی ........................................    19

7-2 راه‌های شناسایی فرهنگ سازمانی ...................................     21

8-2 تکوین فرهنگ سازمانی  ...............................................     23

9-2 انواع فرهنگ سازمانی (تقسیم‌بندی‌های رایج فرهنگ سازمانی )    24

1-9-2 فرهنگ حاکم و خرده فرهنگ ....................................     24

2-9-2 فرهنگ قوی و ضعیف ............................................      26

3-9-2 فرهنگ‌های مثبت و منفی .......................................       27

10-2 استراتژی و فرهنگ ..............................................        30

1-10-2 فرهنگ انعطاف‌پذیری .......................................        31

2-10-2 فرهنگ مأموریتی ............................................       32

3-10-2 فرهنگ مشارکتی ............................................      32

4-10-2 فرهنگ بوروکراتیک ........................................      33

11-2 الگوهای اساسی تشریح فرهنگ سازمانی ....................    34

1-11-2 مدل پارسونز ................................................    34

2-12-2 چارچوب اوشی ..............................................    34

3-13-2 شیوه پیترز و واترمن .....................................    35

14-2مدیریت فرهنگ سازمان ....................................      35

15-2 تأثیر فرهنگ بر عملکرد و اثربخشی سازمان .............     38

16-2 رابطه فرهنگ سازمانی با توانایی‌های مدیریت ..........     39

17-2 تأثیر فرهنگ بر ساختار سازمانی .........................     40

18-2 تأثیر فرهنگ سازمانی بر وظایف مدیریت ..............     41

19-2 فرهنگ سازمانی و توسعه سازمانی          OD ..............    43

20-2 خلاصه‌ای از تحقیق مشابه انجام شده در ارتباط تقریباً نزدیک با موضوع   43

فصل سوم: طرح تحقیق

 1-3 مقدمه ......................................         46

2-3 نوع روش تحقیق .........................................       46

3-3 جامعه آماری ..............................................       46

4-3 حجم نمونه آماری .......................................       47

5-3 چگونگی تدوین پرسش‌نامه ..........................       47

6-3 روائی و پایائی پرسش‌نامه ..........................        50

1-6-3 روائی ..............................................        50

2-6-3 پایائی ..............................................        50

1-2-6-3 پایائی سوالات مربوط به سنجش شاخص فرهنگ سازمانی   50

2-2-6-3 پایائی سوالات مربوط به سنجش جو سازمانی .....  51

3-2-6-3 پایائی سوالات مربوط به سنجش آزمون شناخت سازمانی ........... 52

4-2-6-3 پایائی سوالات مربوط به سنجش آزمون سنجش قدرت مدیران ............53

7-3 شیوه جمع‌آوری اطلاعات ............................................. 54

8- 3 روش تجزیه و تحلیل داده ‌ها ...........................   54

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات

 1-4 تجزیه و تحلیل توصیفی اطلاعات پرسش‌نامه ........... 56

1-1-4 توزیع فراوانی جنسیت کارکنان مورد مطالعه .............. 56

2-1-4 توزیع فراوانی تحصیلات کارکنان مورد مطالعه .......... 57

3-1-4 توزیع فراوانی رشته تحصیلی کارکنان مورد مطالعه      58

4-1-4 توزیع فراوانی پست سازمانی کارکنان مورد مطالعه 59

5-1-4 توزیع فراوانی نوع بخش شغلی کارکنان مورد مطالعه .60

6-1-4 توزیع فراوانی وضعیت استخدام کارکنان مورد مطالعه ...61

7-1-4 توزیع فراوانی رده سنی کارکنان مورد مطالعه ................62

8-1-4 توزیع فراوانی سابقه خدمت کارکنان مورد مطالعه ..........63

2-4 تجزیه و تحلیل استنباطی پرسشنامه ..................64

1-2-4 توزیع پراکندگی هویت سازمانی .................64

2-2-4 توزیع پراکندگی تعهد گروهی ......................65

3-2-4 توزیع پراکندگی ترغیب و ثبات نظام اجتماعی .........66

4-2-4 توزیع پراکندگی شاخص جهت‌دهی به رفتار اجتماعی  .......

5-2-4 توزیع پراکندگی شاخص ساختار کار .........68

6-2-4 توزیع پراکندگی شاخص مسئولیت‌پذیری ...............69

7-2-4 توزیع پراکندگی شاخص اعطای پاداش‌ها و نظام ترفیع ................70

8-2-4 توزیع پراکندگی شاخص ریسک یا خطرپذیری .................71

9-2-4 توزیع پراکندگی شاخص صمیمیت .....................72

10-2-4 توزیع پراکندگی شاخص حمایت کار .................73

11-2-4 توزیع پراکندگی شاخص ضوابط و کنترل کار .......74

12-2-4 توزیع پراکندگی شاخص برخورد یا تعارض .......75

13-2-4 توزیع پراکندگی شاخص هویت سازمانی ........76

14-2-4 توزیع پراکندگی شاخص شناخت اهداف سازمان ..77

15-2-4 توزیع پراکندگی شاخص عملکرد سازمانی  ...........78

16-2-4 توزیع پراکندگی شاخص نحوه رهبری و مدیریت .......79

17-2-4 توزیع پراکندگی شاخص قدرت مرجعی ..................80

18-2-4 توزیع پراکندگی شاخص قدرت تخصصی .........81

19-2-4 توزیع پراکندگی شاخص قدرت قانونی ............82

20-2-4 توزیع پراکندگی شاخص قدرت پاداش ............83

21-2-4 توزیع پراکندگی شاخص قدرت قهری .............84

3-4 آزمون فرضیات ............................................85

1-3-4 مقایسه شاخص‌های عوامل فرهنگ سازمانی ........85

2-3-4 مقایسه نوع قدرت موجود در سازمان ...............86

3-3-4 مقایسه شاخص‌های شناخت سازمانی ................86

4-3-4 مقایسه شاخص‌های جو سازمانی .....................88

4-4 مقایسه فرهنگ سازمانی به لحاظ کلیه مؤلفه‌ای مورد مطالعه 90

فصل پنجم: یافته‌ها و پیشنهادات

 1-5 بحث و بررسی یافته ..........................92

الف) نتایج توصیف داده‌ها ..................................92

ب) نتایج تحلیل داده‌ها .....................................94

2-5 پیشنهادات ...........................................97

محدودیت‌های تحقیق ...................................101

پیوست :

 ضمائم .........................................................................

 

قسمتی از متن اصلی تحقیق و پژوهش

1-2- مقدمه

سالهاست که محققان و صاحب نظران در پی شناخت و شنا سایی یک متغیر سیستمی در سازمان بنام فرهنگ سازمانی می باشند. این متغیر به طور حتم در سازمان وجود دارد ولی آن را به راحتی نمی‌توان تعریف نمود. اما افراد برای معرفی سازمان از عبارات و اصطلاحات و کلمه‌های مشابه استفاده می‌کنند ما این متغیر مهم و اساسی را فرهنگ سازمانی می‌نامیم. همان‌گونه که افراد دارای شخصیتهای متفاوت می باشند سازمان ها هم همانند انسان دارای ویژگی‌هایی است. 

که این ویژگی‌ها می‌توانند به صورت صمیمی، خلاق، نوآور یا محافظه کار باشند براساس همین ویژگی می‌توان نگرش‌ها و رفتارهای کسانی را که درون این سازمانها هستند، پیش بینی نمود.     (رابینز، 1380، ص371)

به بیان دیگر سازمان ها هم فرهنگ‌هایی دارند که بر نوع رفتار اعضاء اثر می‌گذارد و یا نوع رفتار آنان را تعیین می‌نماید. اگر چه موضوع فرهنگ و نقش آن در هدایت جوامع از دیر باز مورد توجه جامعه‌شناسان قرار داشته اما موضوع فرهنگ سازمانی دیدگاهی جدید در عرصه دانش مدیریت است. تحقیق دانشمندان و صاحب نظران روی دلایل شکست و موفقیت سازمان‌ها در طی دهه‌های گذشته بیانگر نقش عوامل غیر مادی و معنوی در موفقیت این سازمان‌ها بوده است شرکت‌های آی. بی. ام. سیرز، جنرال موتورز برای حل مسأله‌ها و مشکلات خود کوشیده‌اند تا فرهنگ حاکم بر سازمان را تغییر دهند و بدین وسیله موفقیت شرکت را تضمین نمایند. (دفت، 1378ص 393) 

در این فصل برای شناخت فرهنگ سازمانی به بررسی ادبیات موضوع می‌پردازیم.

2-2 مفاهیم فرهنگ و فرهنگ سازمانی:

فرهنگ‌culture)) به معنای ارزش ها، هنجارها، سنتها، آداب و رسوم که این ویژگی‌ها در جوامع انسانی متفاوت است. ما با فرهنگ به دنیا نمی‌آییم، بلکه در اجتماعی به دنیا می آییم که خود فرهنگش را به ما می‌آموزد. ما فرهنگ را از کسان دیگری که در اطراف ما یا در محیط هستند، یاد می‌گیریم. در واقع فرهنگ اکتسابی است و به وجوه مشترک انجام کار در یک جامعه خاص دلالت دارد. این وجوه عواملی چون نحوه تغذیه افراد، پوشش، احترام به یکدیگر و تربیت فرزند را در بر می‌گیرد. ترکیب این عوامل باعث می‌شود که مثلاً فرهنگ کانادا و پاکستان متمایز از انگلستان و الجزایر باشد.

هر چند استعمال فرهنگ در متون علمی جامعه شناسی و انسان شناسی امروز از وسعت و گستردگی بسیاری برخودار است، اما معانی جدید فرهنگ ( culture  )با معانی پیشین آن ارتباط چندانی ندارد . واژه فرهنگ ریشه لاتین دارد و به معنای کشت و کار یا پرورش است و هنوز در اصطلاحات کشاورزی (Agriculture) و باغداری به همان معنا به کار می رود. در زبان‌های رومانیایی و انگلیسی تا دیر زمانی واژه تمدن(civilizations) را به جای فرهنگ به کار می‌بردند و از آن، معنای پرورش، بهسازی، تهذیب، پیشرفت اجتماعی استنباط می کردند از نیمه قرن هجدهم، فرهنگ در مفهوم جدید آن به کار می رود.

نخستین تعریف جامع و علمی از فرهنگ را ادوارد بارنت تیلور در سال 1871م ارائه نمود. او در تعریف انسان شناختی خود از فرهنگ می نویسد:«فرهنگ یا تمدن در معنای وسیع قوم نگاریش  عبارت است از کلیت در هم بافته‌ای شامل دانش، هنر، اخلاق، قانون، آداب و رسوم و هرگونه قابلیتها و عاداتی که به وسیله انسان به عنوان عضوی از جامعه کسب شده است. ( شریف زاده، 1377، ص11)

 صاحب نظران رشته مدیریت در این مورد اتفاق نظر دارند که مقصود از فرهنگ سازمانی سیستمی از استنباط مشترک است که اعضاء نسبت به یک سازمان دارند و همین ویژگی موجب تفکیک دو سازمان از یکدیگر می شود یک سیستم که اعضای آن دارای استنباط مشترک از آن هستند، از مجموعه‌ای ویژگی‌های اصلی تشکیل شده است که سازمان به آن‌ها ارج می‌نهد و برای آنها ارزش قائل است. فرهنگ سازمانی یک واژه توصیفی است.

در تحقیقاتی که روی فرهنگ سازمانی انجام شده، محققان کوشیده‌اند، دریابند که افراد از چه زاویه‌ای به سازمان خود نگاه می کنند: آیا هدفها و عملکرد های مورد انتظار روشن و مشخص هستند؟ آیا سازمان به خلاقیت و نوع‌آوری ارج می نهد و به آن پاداش متناسب می‌دهد؟ و آیا پدیده تعارض را سرکوب می‌کند؟

برعکس به هنگام سنجش رضایت شغلی سعی می شود تا واکنش فرد نسبت به محیط سازمانی سنجیده شود و به نوع احساساتی مربوط می‌شود که افراد نسبت به انتظارات سازمان، شیوه‌های پرداخت پاداش، روش های دست یازیدن به پدیده تعارض و از این قبیل چیزها دارند. اگر چه این دو پدیده وجوه مشترکی دارند، ولی باید همواره به یاد داشت که عبارت فرهنگ سازمانی یک واژه توصیفی است، در حالی که در مورد رضایت شغلی مساله ارزیابی مطرح است.( رابینز، 1380، صفحات372- 373 )

 

فهرست منابع تحقیق و پژوهش

1- ایران‌زاده، سلیمان «مدیریت فرهنگ سازمانی» (تبریز، چاپ اول، 1377)

2- الوانی، سید مهدی «آیینها و رسوم سازمانی، طریقی در شناخت فرهنگ سازمانی» (مدیریت و توسعه، شماره 1، تابستان 1378).

3- ایران‌زاده، سلیمان «تأثیر فرهنگ سازمانی بر فرایندهای مدیریت» (اطلاعات سیاسی – اقتصادی، شماره 148-147، آذرماه 1378).

4- استیفن، پی‌رابینز «رفتار سازمانی»، مترجم، علی پارسائیان و سید محمد اعرابی، (تهران، دفتر پژوهش‌های فرهنگی، چاپ چهارم، 1380).

5- الفقیه، مهدی «بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی کارکنان شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی» (پایان‌نامه کارشناسی ارشد مؤسسه تحقیقات و آموزش مدیریت، 1382).

6- جان‌آر، شرمرهورن، جمیزجی، وهانت، ریچاردان، ازبورن، «مدیریت رفتار سازمانی» ترجمه مهدی ایران‌نژاد پاریزی، محمد علی بابایی زکلیکی، محمدعلی سبحان‌اللهی، چاپ دوم، (مؤسسه تحقیقات و آموزش مدیریت، شهریور 1379).

7- ریچارد، ال‌. دفت «مبانی تئوری و طراحی سازمان» مترجم، علی پارسائیان و سید محمد اعرابی، (تهران، دفتر پژوهش‌های فرهنگی، چاپ اول، 1378).

8- زارعی متین، حسن «مدیریت فرهنگ سازمانی»، زمینه، (شماره 51، 52، مهر و آبال 1374).

9- سیدجوادین، سیدرضا «مدیریت منابع انسانی و امور کارکنان» (تهران، نشر نگاه دانش، چاپ اول، 1375).

10- ساعتچی، محمود «روان‌شناسی کاربردی برای مدیران» (تهران، مؤسسه نشر ویرایش، چاپ چهارم، 1377).

11- ساعتچی، محمود «روان شناسی بهره‌وری» (تهران، مؤسسه نشر ویرایش، چاپ دوم، 1376).

12- شریف‌زاده، فتاح، کاظمی، مهدی، «مدیریت و فرهنگ سازمانی» (تهران، نشر قومس، چاپ اول، 1377).

13- صدفی، ذبیح‌اله، بابائی، سکینه «تکنیک‌های خاص تحقیق» (تهران).

14- طوسی، محمدعلی «فرهنگ سازمانی» (تهران، مرکز آموزش مدیریت دولتی، چاپ اول، 1376).

15- عطافر، علی «فرهنگ سازمانی و نحوه ایجاد و تحول در آن» (مقاله ارائه شده به سمینار فرهنگ کار، اصفهان، 1377).

16- فراهانی، تقی «بررسی فرهنگ‌های مختلف در شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان» (پایان نامه کارشناسی ارشد مؤسسه تحقیقات و آموزش مدیریت، 1379).

17- ممی‌زاده، جعفر «توسعه سازمان» (تهران، انتشارات روایت، چاپ اول، 1375).

18- مقیمی، سید محمد «سازمان و مدیریت رویکردی پژوهشی» (تهران، نشر ترمه، چاپ اول، 1377). 

دانلود تحقیق و پژوهش کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی فرهنگ سازمانی

تحقیق رابطه شوخ طبعی با سلامت روان در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه پیام نور شهرستان دزفول

تحقیق رابطه شوخ طبعی با سلامت روان در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه پیام نور شهرستان دزفول

پژوهش حاضر بررسی رابطه ی شوخ طبعی با سلامت روان دانشجویان بود جامعه ی آماری این پژوهش شامل دانشجویان دختر و پسر دانشگاه پیام نور شهرستان دزفول

دانلود تحقیق رابطه شوخ طبعی با سلامت روان  در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه پیام نور شهرستان دزفول

تحقیق  روانشناسیرابطه شوخ طبعی با سلامت روانپایان نامه سلامت رواندانلود پایان نامه شوخ طبعی
دسته بندی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 129 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 106

فرمت ورد تعداد صفحات : 106 صفحه

چکیده

هدف: پژوهش حاضر بررسی رابطه ی شوخ طبعی با سلامت روان دانشجویان بود. جامعه ی آماری این پژوهش شامل دانشجویان دختر و پسر دانشگاه پیام نور شهرستان دزفول بود، که از این میان 150 نفر به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش عبارت بودند از پرسشنامه شوخ طبعی (مارتین و لفکورت،1983) و پرسشنامه سلامت روان scl25 (نجاریان،1379) که همگی از اعتبار و پایایی قابل قبولی برخوردار بودند. پژوهش حاضر از نوع همبستگی بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش همبستگی پیرسون و آزمون tمستقل استفاده شد. نتایج در سطح 5%=& نشان داد که هر چه فرد نمره سلامت روان پایین تری داشته باشد از سلامت روان بالاتری برخوردار است. یعنی افزایش شوخ طبعی دانشجویان افزایش سلامت روان آنان را در زندگی به همراه خواهد داشت.

 

کلید واژگان: شوخ طبعی، سلامت روان

فهرست مطالب

چکیده

                    فصل اول

                موضوع پژوهش

مقدمه

  • مزاح یا شوخ طبعی
  • بیان مسئله
  • اهداف پژوهش

فرضیه های پژوهش

  • تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها
  • تعریف عملیاتی سلامتی روان

                فصل دوم

 

              پیشینه پژوهش

پیشینه نظری پژوهش

الف- نظریه اهانت[1]

ب- نظریه تخلیه هیجانی و آسودگی [2]

ج- نظریه ناهماهنگی و تباین [3]

واکنشهای مزاح مزاح و سیستم ایمنی بدن

مزاح و عملکرد تحصیلی

نقش درمانی مزاح تبیین روان شناختی از تأثیر مزاح در مقابله با استرس مدل تعاملی استرس

  • مبانی نظری سلامت روان

نظریه فروید نظریة موری نظریة آدلر نظریه فروم نظریه مزلو نظریه اسکینر

نظریه کارل یونگ [4]

نظریه آلبرت الیس

افراد سالم از نظر روانی نظریه اسلام

اهمیت سلامت روان

الف- عوامل زیستی

ب- عوامل عاطفی و روانی

ج- عوامل اجتماعی

  • رابطة بین استرس، کنار آمدن و سلامتی

یافته های پژوهشی در زمینة مزاح (شوخ طبعی)

ترغیب پرورش توانایی شوخ طبعی

پیشینه عملی پژوهش

پژوهش های  انجام گرفته در خارج از کشور 

                   فصل سوم

روش پژوهش

جامعه آماری

نمونه و روش نمونه گیری

روش جمع آوری اطلاعات(ابزار اندازه گیری)

  • پرسشنامة تجدید نظر شدة علائم روانی SCL25-R
  • مقیاس شوخ طبعی (مزاح) مارتین و لفکورت

روش اجرا

طرح پژوهش

روش تجزیه و تحلیل داده ها

                 فصل چهارم

             تجزیه وتحلیل آماری

الف ) یافته های توصیفی

ب ) یافته های مربوط به فرضیه‌های پژوهش

فرضیه‌ چهارم پژوهش

فرضیه‌ پنجم پژوهش

                 فصل پنجم

            بحث و نتیجه گیری

تبیین یافته های پژوهش محدودیتهای پژوهش پیشنهادات

منابع فارسی

REFERENCES

             پیوست ها

SCL-25


 

1- Release

4- Incongruity Theory

2- Yong

 

دانلود تحقیق رابطه شوخ طبعی با سلامت روان  در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه پیام نور شهرستان دزفول

تحقیق و پژوهش بررسی نگرش دینی ( مثبت و منفی ) برتفکرانتقادی دانشجویان رشتۀ علوم تربیتی دانشگاه آزاد واحد دماوند

تحقیق و پژوهش بررسی نگرش دینی ( مثبت و منفی ) برتفکرانتقادی دانشجویان رشتۀ علوم تربیتی دانشگاه آزاد واحد دماوند

هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تأثیر نگرش دینی ( مثبت و منفی ) بر تفکر انتقادی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند است

دانلود تحقیق و پژوهش بررسی نگرش دینی ( مثبت و منفی ) برتفکرانتقادی دانشجویان رشتۀ علوم تربیتی دانشگاه آزاد واحد دماوند

دانلود تحقیق و پژوهش نگرش دینی نگرش دینی  مثبت و منفی  تفکر انتقادی دانشجویان پایان نامه تأثیر نگرش دینی
دسته بندی برنامه نویسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 90 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 106

فرمت ورد 106 صفحه

چکیده : هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تأثیر نگرش دینی ( مثبت و منفی ) بر تفکر انتقادی

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند است.

فرضیات پژوهش عبارتند از : 1) بین نگرش دینی مثبت و تفکر انتقادی رابطه وجود دارد

2) بین نگرش دینی منفی و تفکر انتقادی رابطه وجود دارد.

همان طوری که ملاحظه می کنید جامعۀ آماری کلیۀ دانشجویان علوم تربیتی دانشگاه آزاد

اسلامی واحد دماوند است و نمونۀ آماری 100 نفر است که از میان این جامعۀ آماری به

صورت تصادفی ساده انتخاب شده است . روش گردآوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه

نگرش دینی و تفکر انتقادی خودساخته است که در اختیار گروه نمونه قرار گرفته و بعد از

پاسخ جمع آوری شده و اطلاعات مورد بررسی قرار گرفت . در تجزیه و تحلیل اطلاعات از دو روش توصیفی و استنباطی استفاده شد و جداول و نمودارهای آماری ارائه شد.

نتایج این پژوهش به شرح ذیل است :

  • بین نگرش دینی و تفکر انتقادی رابطۀ معناداری وجود دارد.
  • بین نگرش دینی مثبت و تفکر انتقادی رابطۀ معناداری وجود دارد.
  • بین نگرش دینی منفی و تفکر انتقادی رابطۀ معناداری وجود دارد.

فهرست

چکیدۀ تحقیق

مقدمه

بیان مسأله :

اهداف پژوهش :

 فرضیات تحقیق :

متغیرهای پژوهش :

 نگرش دینی :

 نگرش دینی مثبت :

نگرش دینی منفی :

تفکر انتقادی :

 تعاریف عملی متغیرها :

فصل دوم

ادبیات و پیشینه تحقیق  

نگرش چیست ؟

 دین چیست ؟

فطری بودن دین :

تعریف دین از دیدگاه قرآن :

مراتب دین :

فلسفۀ دین چیست ؟

 دین از دیدگاه مطهری

دین از دیدگاه کانت

تفکر انتقادی

تفکر انتقادی

ویژگی‌های تفکر انتقادی

ویژگی‌های متفکران منتقد

ویژگی‌های تفکر انتقادی

صفات متفکران انتقادی

ویژگی‌های یاددهی و یادگیری در آموزش تفکر انتقادی

مهارتهای ویژه در تفکر انتقادی

ابعاد شناختی و عاطفی تفکر انتقادی

تفکر انتقادی و تفکر منطقی

تفکر انتقادی و حل مسئله

مراحل تفکر انتقادی

پیشینه پژوهشی تحقیق

سوابق تحقیق

تحقیقات خارجی

سابقه تحقیق

پیشینۀ دین در تاریخ  :

پیشینه مربوط به تفکر انتقادی

الف پیشینه تحقیق در ایران

نقدوبررسی پیشینه و دیدگاهها

نگرش دینی منفی

فصل سوم

روش تحقیق و روش گردآوری اطلاعات :

نمونه آماری (حجم نمونه) و روش نمونه‌گیری:

تعیین حجم نمونه :

ابزارهای گردآوری اطلاعات :

مقیاس سنجش نگرش مذهبی دانشجویان

آزمون نگرش دینی

روایی و پایایی

شواهد اعتبار :

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات:

الف) توصیفی

ب) آمار استنباطی :

پیشنهاد به محقق آینده

1

دانشجوی گرامی:

متن دستورالعمل در پس آزمون

منابع و مأخذ :

دانلود تحقیق و پژوهش بررسی نگرش دینی ( مثبت و منفی ) برتفکرانتقادی دانشجویان رشتۀ علوم تربیتی دانشگاه آزاد واحد دماوند

روش تحقیق در مدیریت زمان

روش تحقیق در مدیریت زمان

بدون شک یکی از ارزشمندترین و کمیاب ترین سرمایه های انسان وقت است برخلاف پول، فرصت ها یا مقام، هیچ وقت تبعیض و تفاوتی بین اشخاص قائل نمی شود به نحوی که هر کس هر شبانه روزش 24 ساعت دارد، نه کمتر و نه بیشتر

دانلود روش تحقیق در مدیریت زمان

Time Managment
Time
Managment
مدیریت زمان
مدیریت زمان کارکنان اداره گاز شیروان
زمان
برایان تریسی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل pdf
حجم فایل 448 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 41

اولین قدم شما بهتر است این باشد که مدتی از وقت طلایی خود را صرف مطالعه و برنامه ریزی در زمینه مدیریت زمان نمایید تا با مهارت های مدیریت زمان آشنا شوید.

جوامع امروزی جوامعی هستند که در آنها تعداد ساعات کافی در طول روز وجود ندارد.    فناوریهای نو محیطی فراهم آورده اند که تقریبا در مدت زمان کم می توان به خیلی از اطلاعات دسترسی پیدا کرد و خیلی کارها را سریعتر و آسانتر انجام داد اما تمایل به سریعتر انجام دادن کارها و بیشتر کار انجام دادن روز  به  روز بیشتر می شود.این رویکرد که همواره با بشر همراه بوده  است این احساس را برای او به وجود آورده  است که از زمان عقب می ماند و نمی تواند از آن به صورت موثر بهره گیرد. تاریخ به ما می گوید که مدیریت ضعیف زمان یک مسئله قدیمی است، مسئله ای است که فناوری آن را به وجود نیاورده  است و آن را نمی تواند حل کند.

   در شرایطی که ابزار بیشتری برای مدیریت زمان در اختیار داریم و فرایند های اداری، کمتر درپیچ و تاب تشریفات اداری و کاغذ بازی گم می شوند، مدیریت ضعیف زمان را کمتر می توان مخفی کرد. مدیریت زمان موضوعی است که همه ما، چه در زندگی شخصی و چه در زندگی حرفه ای، نیاز داریم با آن روبرو شویم تا در زندگی موفق شویم . راه های مختلفی برای بیان درک ما از زمان وجود دارد. حرکت ماه، ساعت آفتابی،اذان،عباراتی مانند "وقت طلاست" گویای این توجه است.

دانلود روش تحقیق در مدیریت زمان