مبانی نظری و پیشینه پژوهش بحران هویت در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx
تعداد صفحات | 30 |
حجم | 1541 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | پیشینه متغیر های روانشناسی |
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بحران هویت در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx
ویژگی های فایل
شامل مبانی نظری و پیشینه پژوهش برای موضوع بحران هویت
30 صفحه ورد قابل ویرایش
منبع نویسی استاندارد APA و پاورقی دقیق
پشتیبانی تخصصی
فهرست مطالب
تعریف بحران و هویت
ابعاد هویت
علل بروز بحران هویت
شاخص های بحران هویت
راه کارهای پیشیگری و حل بحران هویت
پیشینه داخلی
پیشینه خارجی
منابع
بخشی از متن فایل
بخشی از مبانی نظری
بحران هویت بدون شک مهمترین آسیب اجتماعی امروز جهان است که علائم آن را می توان در کلیه روابط اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در سطح بین المللی به وضوح مشاهده کرد. از این منظر هویت یکی از مقوله های کلان در فرایندهای اجتماعی و فرهنگی محسوب می شود که در یک بازه زمانی (عصر و دوره ای که در آن واقعیم) و یک محدوده مکانی (جغرافیای محل زندگی) شکل می گیرد و قوام می یابد و از آنجا که مجموعه تغییرات جهانی شدن اقصی نقاط جهان را در نوردیده لذا همه جوانب زندگی در دنیای امروزی کم و بیش از فرایند جهانی شدن تأثیر می پذیرد. گرچه شدت این تغییرات در جهان کنونی یکسان نیست، اما هیچ منطقه ای به دور از تأثیرات و پیامدهای آنها نمی باشد.
بخشی از پیشینه پژوهش
عباسی و جمالزهی کمال آبادی (1397) در پژوهشی با عنوان نقش شبکه های اجتماعی مجازی و بحران هویت دانش آموزان که در سال (1396- 97) انجام شد و روش این پژوهش اسنادی کتابخانه ای بود، دریافتند که فضای مجازی نوعی از بحران هویت را در میان طیف گسترده ای از نوجوانان به وجود آورده و این بحران هویت در زمینه های فردی ناهمگونی های هویتی را سبب شده و به نحوی تعادل اجتماعی را متاثر کرده است. همچنین شبکه های اجتماعی مجازی، باعث تغییرات اساسی در نهادهای هویت ساز شده اند و عوامل معناساز هویتی را دستخوش تغییر نموده اند و نوجوانان دچار نوعی سردرگمی بین هویت ملی و هویت اجتماعی خود در فضای مجازی و دنیای واقعی شده اند.
میشرا و خاتون (2014) در پژوهشی با عنوان مطالعه ی بحران هویت فردی دانش آموزان متوسطه ، به روش توصیفی، یک پرسشنامه را برای تست بحران هویت فردی دانش آموزان بر اساس جنسیت و محل سکونت در محدوده ای از ناحیه داکسین دیناجور در غرب بنگال هند توسعه داده و استاندارد کردند. محققان، بحران هویتی متوسط را در بین دانش آموزان دبیرستان در رابطه با تمامی طبقه های مشخص شده (جنسیت و محل) مطالعه به دست آوردند.
پاورپوینت سیستم های اطلاعات مدیریت (مدلسازی اطلاعات) در 252 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
تعداد صفحات | 252 |
حجم | 2444 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دسته بندی | مدیریت |
پاورپوینت سیستم های اطلاعات مدیریت (مدلسازی اطلاعات) در 252 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
فهرست مطالب
فصل اول: نگاه کلی بر سیستمهای اطلاعاتی
سیر تحول سیستمهای اطلاعاتی مبتنی بر رایانه
درصد نیروی کار در بخشهای مختلف
پردازش اطلاعات
روزهای بدون رایانه
مدیریت اطلاعات و رایانه
علاقه داشتن به مدیریت اطلاعات
افزایش پیچیدگی فعالیتهای کسب و کار
بهبود توانمندیهای رایانه
دانش مدیریت
سواد استفاده از رایانه
سواد استفاده از اطلاعات
تکامل سیستمهای مبتنی بر رایانه
تمرکز نخستین بر “داده”
تمرکز جدید بر اطلاعات
تمرکز بر سیستم پشتیبانی تصمیم گیری
تمرکز جاری بر ارتباطات
تمرکز بالقوه بر مشاوره
مدلی از سیستمهای اطلاعاتی مبتنی بر رایانه
سیستم اطلاعات مدیریت
تعریف سیستم اطلاعاتی مدیریت
مدلی از سیستمهای اطلاعاتی مبتنی بر رایانه
ویژگیهای سیستم اطلاعات مدیریت
دامهایی در طراحی سیستم اطلاعات مدیریت
مفروضات زیربنایی
تفاوت پلایش و متراکم سازی
مشکلات فراگرد پالایش
فصل دوم: سلول گرایی، زیر بنای تحولات در صنعت رایانه
راهبرد سلول گرایی
نخستین رایانه سلولی
فراگرد “سلول گرایی” و قواعد آشکار و پنهان آن
اطلاعات آشکار
قواعد آشار طراحی
اطلاعات پنهان
سلول گرایی در خارج از صنعت رایانه
تداوم حیات در محیط پویا
رهبری در عصر معرفت
فصل سوم: عناصر سیستم اطلاعاتی
عناصر سیستم اطلاعاتی
افراد
طراحان سیستم
راهبران سیستم
کاربران سیستم
رویه ها
داده
طبقه بندی اطلاعات
اطلاعات ویژه
طبقات اطلاعات
خواندن میان خطوط
چرخه حیات “داده”
ذخیره سازی یا محو
انتقال
بازیابی
تولید مجدد
ارزیابی
طبقه بندی
تحلیل
حسن استفاده
ترکیب
به کارگیری
محو
مقایسه داده و اطلاعات
فرق داده با اطلاعات
مدیریت “داده ها”
انواع داده
انواع نرم افزار
نرم افزار سیستم
نرم افزار کاربردی
نرم افزار بهره وری
خلاصه عناصر تشکیل دهنده سیستم
مدل “چهار مرحله ای” ایجاد سیستم
مدل چرخه حیات سیتم اطلاعاتی
چرخه حیات فراگرد ایجاد سیستم اطلاعاتی
مرحله تعیین خواسته ها
تعریف مرز سیستم
هدفهای سیستم
محدودیتهای ایجاد سیستم
بررسی خواسته ها
خواسته های کارکردی
مرحله ارزیابی
شناسایی گزینه ها
ارزیابی گزینه ها
مرحله تعیین مختصات طراحی
مرحله استقرار
انتقال (قطع و نصب)
فصل چهارم: طراحی ساختار مفهومی اطلاعات
ساختار مفهومی اطلاعات
ملزومات تشریح اطلاعات با استفاده از مدل مفهومی
ساختار های طراحی ساختار اطلاعات (مدلسازی اطلاعات)
موارد ساخته های طراحی ساختاری اطلاعات
موجودیت
تعریف موجودیت
موجودیت مشتری
قواعد ساختن موجودیتها
ویژگی
موجودیت و ویژگی
خصوصیات فنی هر
ویژگی
قواعد ساخت ویژگیها
ویژگیهای استخراج
رابطه
گزارش ثبت سفارش
قواعد نمایش و ترسیم روابط
نشانگر
قواعد ساختن نشانگر
نقش
قواعد نمایش (ساختن) نقش
قواعد مدلسازی اطلاعات
ساختن مدل مفهومی اطلاعات
فصل پنجم: طراحی پایگاه دادهای
درآمدی بر طراحی پایگاه داده ای (اطلاعاتی)
طراحی پایگاه اطلاعاتی
مروری کلی بر گامهای طراحی پایگاه اطلاعاتی
“ساخته” های طراحی منطقی پایگاه اطلاعاتی
عناصر اطلاعات (داده)
ساختههای مدل منطقی اطلاعات
تلفیق
نسخهبرداری
کلید
رابطه
ساختار منطقی اطلاعات پایگاه اطلاعاتی شرکت عدالتگستر
نشان دادن رابطه با استفاده از کلید خارجی
نمایش رابطه با استفاده از “سابقه” جداگانه
نمایش رابطه با استفاده از نشان دهنده
ساخته های طراحی فیزیکی پایگاه اطلاعاتی
ساخته های سه گانه “ساختار فیزیکی داده” یا “مدل فیزیکی اطلاعات”
سابقه فیزیکی
سیستمهای مدیریت پایگاه اطلاعاتی
قواعد ساختارهای منطقی و فیزیکی داده
سیستم مدیریت پایگاه اطلاعاتی سلسله مراتبی
سیستم مدیریت پایگاه اطلاعاتی شبکه ای
سیستم مدیریت پایگاه اطلاعاتی رابطه ای
فصل ششم: طراحی برنامه نظام یافته
مقدمه طراحی برنامه
فرهنگ “داده ها”
فنون طراحی برنامه نظام یافته
نمودار ساخت
سه علامت در نمودار ساخت
سلول
علایم نمودار ساخت
ساده سازی در طراحی برنامه
اتصال سلولها
جریان اطلاعات
مکملها
زبان تعریف برنامه
ترکیب زبان تعریف برنامه
روش تهیه نمودار ساخت
تجزیه و تحلیل داد وستد
نحوه افزودن پایگاه اطلاعاتی و مختصات تعامل به نمودار ساخت
مشخص کردن سلولها با استفاده از “زبان تعریف برنامه”
فصل هفتم: پالایش مختصات برنامه
زوجی بودن
خلاصه رهنمودهایی برای به رمز درآوردن و آزمون برنامه
زوجی اطلاعاتی
ساختار اطلاعاتی
زوجی مهر شده
زوجی کنترلی
زوجی معمولی
زوجی محتوایی
انسجام
انسجام کارکردی
انسجام ترتیبی
انسجام ارتباطاتی
انسجام رویه ای
انسجام موقتی
انسجام منطقی
انسجام تصادفی
ابتکارات مفید طراحی
اندازه سلول
بسط
مختصات پایگاه اطلاعاتی افزوده شده به مختصات برنامه
به رمز در آوردن و آزمایش
برنامه های طراحی
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه اصول و علائم نگارشی رعایت گردیده و قالب آن نیز به راحتی قابل تغیر می باشد.
پاورپوینت بررسی پوکی استخوان در 34 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt
تعداد صفحات | 34 |
حجم | 854 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | ppt |
دسته بندی | پاورپوینت |
پاورپوینت بررسی پوکی استخوان در 34 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt
فهرست مطالب:
پوکی استخوان
عوامل موثر در جرم استخوانی
عوامل غیر قابل کنترل
عوامل قابل کنترل
تقسیم بندی پوکی استخوان
علائم و نشانه های پوکی استخوان
روش های تشخیص پوکی استخوان
اندازه گیری تراکم استخوان
پیشگیری از پوکی استخوان
عوامل موثر در پیشگیری از پوکی استخوان
اهداف یک برنامه تمرینی پیشگیری کننده
تمرینات درمانی
منابع
بخشی از متن
پوکی استخوان چیست؟
پوکی استخوان ، کاهش توده استخوانی و زوال بافت استخوانی است که منجر به نازکی استخوان و افزایش خطر شکستگی می شود . زوال بافت استخوانی می تواند توسعه یافته و پیشرفت کند . حدود 3/1 زنان و تقریبا 5/1 مردان در طول زندگی خود از شکستگی های مربوط به پوکی استخوان رنج می برند . این شکستگی ها در هر کجای بدن می تواند رخ دهد ولی شایع ترین نقاط آن عبارتند از مچ دست ، ستون فقرات و لگن .
و . . .
پاورپوینت آشنایی با نظام آموزشی پودمانی در 34 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
تعداد صفحات | 34 |
حجم | 4255 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دسته بندی | پاورپوینت |
پاورپوینت آشنایی با نظام آموزشی پودمانی در 34 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
فهرست مطالب
چکیده
آموزش پودمانی چیست؟
ویژگی های اساسی آموزش پودمانی
طراحی و تدوین پودمان های آموزشی
شیوه طراحی و تدوین پودمان آموزشی
طراحی دوره های آموزشی
آموزش های پودمانی در نظام آموزش های علمی – کاربردی
بخشی از متن
چکیده:
جایگاه آموزش و مهارتها بخصوص با رویکرد پودمانی، در سیر تحول برنامه ریزی درسی به سال های پس از جنگ اول جهانی باز میگردد، این رویکرد از آن جهت که نیاز مبرم به آموزش مهارتها در کوتاه ترین زمان و با مطلوب ترین بازدهی احساس میشد، در ایران نیز مورد توجه قرار گرفت.
در نظام آموزش پودمانی، نگرش سیستمی، کاربرد قابل ملاحظه ای دارد. براساس این نگرش، قبل از هر چیز برای آموزش مهارت ها، نیازهای آموزشی تعیین شده مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرند؛ سپس مطابق نتایج تجزیه و تحلیل، هدف ها، محتواها، روش ها، منابع آموزشی، طرح درس و شیوه های ارزشیابی معین و یا تدوین میشوند.
این مبحث شیوه های برنامه ریزی پودمان های آموزشی و دوره های پودمانی در دانشگاه جامع را مورد بحث قرار داده و در پایان ضمن بیان معایب و مزایای روش کنونی به تبیین راهکارهای مناسب در این زمینه میپردازد.
در حال حاضر در ایران تنها یک راه برای تربیت تکنسین و کارشناسان ماهر وجود دارد و آن گذراندن برنامه آموزشی تمام وقت است و هیچ برنامه شناخته شده آموزشی جهت ارزش قائل شدن برای مهارت های حرفه ای وجود ندارد.
مدیران و صاحبان صنعت همواره در جستجوی روش هایی جهت تسریع در آماده سازی نیروی انسانی مورد نیاز خود و سرعت بخشیدن به تولید محصولات میباشند. از آنجایی که داشتن شرایط ویژه برای انتخاب ورودیها در شیوه پودمانی الزامی نمی باشد و ورودی های با سطوح سواد متفاوت و سنین مختلف پس از گذراندن یک دوره نسبتاً کوتاه مدت در یک یا چند مهارت مورد نیاز از توانمندی لازم برخوردار میشوند لذا آماده سازی نیروی انسانی از طریق شیوه پودمانی برای صاحبان صنایع از محدودیت کمتری برخوردار بوده و به عنوان یک مزیت تلقی میگردد.
و ...
پاورپوینت هرمنوتیک فلسفی گادامر در 69 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
تعداد صفحات | 69 |
حجم | 4555 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دسته بندی | پاورپوینت |
پاورپوینت هرمنوتیک فلسفی گادامر در 69 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
فهرست مطالب
چکیده
مقدّمه
تاریخچه هرمنوتیک
هرمنوتیک و اشتراک لفظی
پیشفهم از نظر هایدگر
نگاهی به زندگینامه گادامر
اصول فلسفه هرمنوتیک گادامر
گادامر و طرد روشمندی
دور هرمنوتیکی
تفاوتهای هرمنوتیک فلسفی با هرمنوتیک کلاسیک و رمانتیک
نقد هرمنوتیک گادامر
سخن آخر
بخشی از متن
چکیده
هرمنوتیک ابتدا به مجموعه قواعد تفسیر متن مقدّس میپرداخت، ولی طولی نکشید که قدم به حوزه فلسفی نهاد، تا آنجا که در اواخر قرن بیستم، بحث غالب فلسفه غرب گردید. شناخت دورههای هرمنوتیکی و تفاوت نحلههای متعدد هرمنوتیکی کمک زیادی به فهم مقصود طرّاحان آن میکند. هرمنوتیک فلسفی در این میان، در پی چارهجویی برای تأسیس فلسفهای ناظر به ساختار هستیشناختی فهم، ابتدا توسط هایدگر و سپس توسط گادامر، طرّاحی گردید.
این مبحث با بررسی نحلههای هرمنوتیکی، به معرفی تفصیلی هرمنوتیک فلسفی و در انتها، به نقد آن پرداخته است.
و ...