تحقیق رابطه شوخ طبعی با سلامت روان در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه پیام نور شهرستان دزفول پژوهش حاضر بررسی رابطه ی شوخ طبعی با سلامت روان دانشجویان بود جامعه ی آماری این پژوهش شامل دانشجویان دختر و پسر دانشگاه پیام نور شهرستان دزفول | ![]() |
دسته بندی | روانشناسی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 129 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 106 |
فرمت ورد تعداد صفحات : 106 صفحه
چکیده
هدف: پژوهش حاضر بررسی رابطه ی شوخ طبعی با سلامت روان دانشجویان بود. جامعه ی آماری این پژوهش شامل دانشجویان دختر و پسر دانشگاه پیام نور شهرستان دزفول بود، که از این میان 150 نفر به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش عبارت بودند از پرسشنامه شوخ طبعی (مارتین و لفکورت،1983) و پرسشنامه سلامت روان scl25 (نجاریان،1379) که همگی از اعتبار و پایایی قابل قبولی برخوردار بودند. پژوهش حاضر از نوع همبستگی بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش همبستگی پیرسون و آزمون tمستقل استفاده شد. نتایج در سطح 5%=& نشان داد که هر چه فرد نمره سلامت روان پایین تری داشته باشد از سلامت روان بالاتری برخوردار است. یعنی افزایش شوخ طبعی دانشجویان افزایش سلامت روان آنان را در زندگی به همراه خواهد داشت.
کلید واژگان: شوخ طبعی، سلامت روان
فهرست مطالب
چکیده
فصل اول
موضوع پژوهش
مقدمه
فرضیه های پژوهش
فصل دوم
پیشینه پژوهش
پیشینه نظری پژوهش
الف- نظریه اهانت[1]
ب- نظریه تخلیه هیجانی و آسودگی [2]
ج- نظریه ناهماهنگی و تباین [3]
واکنشهای مزاح مزاح و سیستم ایمنی بدن
مزاح و عملکرد تحصیلی
نقش درمانی مزاح تبیین روان شناختی از تأثیر مزاح در مقابله با استرس مدل تعاملی استرس
نظریه فروید نظریة موری نظریة آدلر نظریه فروم نظریه مزلو نظریه اسکینر
نظریه کارل یونگ [4]
نظریه آلبرت الیس
افراد سالم از نظر روانی نظریه اسلام
اهمیت سلامت روان
الف- عوامل زیستی
ب- عوامل عاطفی و روانی
ج- عوامل اجتماعی
یافته های پژوهشی در زمینة مزاح (شوخ طبعی)
ترغیب پرورش توانایی شوخ طبعی
پیشینه عملی پژوهش
پژوهش های انجام گرفته در خارج از کشور
روش اجرا
طرح پژوهش
روش تجزیه و تحلیل داده ها
تجزیه وتحلیل آماری
الف ) یافته های توصیفی
ب ) یافته های مربوط به فرضیههای پژوهش
فرضیه چهارم پژوهش
فرضیه پنجم پژوهش
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری
تبیین یافته های پژوهش محدودیتهای پژوهش پیشنهادات
منابع فارسی
پیوست ها
1- Release
4- Incongruity Theory
2- Yong